Skargi i wnioski
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Roztoczańskim Parku Narodowym odbywa się według przepisów:
Zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski wpływające do Roztoczańskiego Parku Narodowego ewidencjonuje się w rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez pracownika sekretariatu RPN oraz przekazuje do Dyrektora RPN celem rozpatrzenia sprawy.
W sprawach skarg i wniosków, Dyrektor Roztoczańskiego Parku Narodowego z siedzibą w Zwierzyńcu, przyjmuje interesantów w każdy wtorek, w godzinach od 10.00 do 14.00.
Przedmiotem skargi - zgodnie z art. 227 Kpa - może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku - zgodnie z art. 241 Kpa - mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organem zwierzchnim w stosunku do Dyrekcji Roztoczańskiego Parku Narodowego jest Minister Klimatu i Środowiska, do którego skargi i wnioski można kierować:
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych osób wnoszących sprawy z zakresu skarg, wniosków doRoztoczańskiego Parku Narodowego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
b. sprostowania danych osobowych,
c. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
- listownie na adres: Roztoczański Park Narodowy, ul. Plażowa 2, 22-470 Zwierzyniec
- osobiście, w sekretariacie Roztoczańskiego Parku Narodowego z siedzibą w Zwierzyńcu przy ul. Plażowej 2, od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:15-15:15
- drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@roztoczanskipn.pl
- za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /RPN/SkrytkaESPna platformie ePUAP
- Skargę lub wniosek należy uzupełnić o: imię, nazwisko (nazwę) oraz adres nadawcy (w przypadku korespondencji przesyłanej pocztą elektroniczną również adres e-mail).
Zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski wpływające do Roztoczańskiego Parku Narodowego ewidencjonuje się w rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez pracownika sekretariatu RPN oraz przekazuje do Dyrektora RPN celem rozpatrzenia sprawy.
W sprawach skarg i wniosków, Dyrektor Roztoczańskiego Parku Narodowego z siedzibą w Zwierzyńcu, przyjmuje interesantów w każdy wtorek, w godzinach od 10.00 do 14.00.
Przedmiotem skargi - zgodnie z art. 227 Kpa - może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku - zgodnie z art. 241 Kpa - mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organem zwierzchnim w stosunku do Dyrekcji Roztoczańskiego Parku Narodowego jest Minister Klimatu i Środowiska, do którego skargi i wnioski można kierować:
- listownie na adres: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa,
- osobiście w Kancelarii Głównej Ministerstwa Klimatu i Środowiska - w siedzibie Ministerstwa Klimatu i Środowiska, przy ul. Wawelskiej 52/54, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:15 - 16:15,
- drogą elektroniczną na adres e-mail: info@klimat.gov.pl,
- za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /mos/skrytka na platformie ePUAP.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych osób wnoszących sprawy z zakresu skarg, wniosków doRoztoczańskiego Parku Narodowego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych osób wnoszących sprawy z zakresu skarg i wniosków jest Roztoczański Park Narodowy z siedzibą w Zwierzyńcu, ul. Plażowa 2
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jest możliwy pod adresem email: iod@roztoczanskipn.pl
- Będziemy przetwarzać dane osobowe osób wnoszących sprawy z zakresu skarg i wniosków w celu rozpatrzenia tych spraw, na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w związku z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- Dane osobowe osób wnoszących sprawy z zakresu skarg i wniosków będziemy przechowywać przez okres do 50 lat.
- Osoby wnoszące sprawy z zakresu skarg, wniosków oraz petycji mają prawo do:
b. sprostowania danych osobowych,
c. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- Osoby wnoszące sprawy z zakresu skarg, wniosków oraz petycji mają prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
Liczba odwiedzin:
43
Podmiot udostępniający informację:
<brak tytułu>
Informację wytworzył:
Bartek Wicha
Informację opublikował:
Bartek Wicha
Data publikacji:
29.12.2023
Data pierwotnej publikacji:
28.12.2023 08:26:33
Data ostatniej modyfikacji:
29.12.2023 13:58:04
Data przeniesienia do archiwum:
Brak danych
29.12.2023 13:58:04
Bartek Wicha -
Edycja artykułu
28.12.2023 08:26:33
Bartek Wicha -
Publikacja artykułu